יום שבת, 29 בנובמבר 2014

דורהרהרה!! / Durarara!!


Durarara!! - Limited Edition Box Set: Image 01

בחודש מרץ האחרון קיבלתי את אחת הצמרמורות הגדולות שהיו לי אי פעם, ההודעה על עונה חדשה של דורהרהרה הייתה הסיבה לכך. 4 שנים מאז שידור הסדרה, כשכבר כל אחד כמעט וויתר על האופציה לראות המשך בעתיד הגיע ההכרזה המפתיעה והעלת להרבה אנשים חיוך מאוד גדול על הפנים, בינואר הקרוב תצא החלק הראשון מתוך שלושה של העונה השניה ורגע לפני שהיא תצא הינה ביקורת על העונה הקודמת שסחפה איתה אהדה והערצה כל כך רבה. כמו שציינתי בעבר אני מבקר רק דברים שאני קונה, את דורהרהרה יצא לי לקנות בחודש מאי האחרון, מספר שבועות אחרי ההעונה החדשה כאשר יצא מארז חדש בבריטניה, בסיום הפוסט ארחיב ספיצפית על הרכישה ואם מישהו גם ירצה לקנות הכל יהיה כתוב כאן. הפוסט עלול להכיל מעט ספוילרים על הסדרה עצמה, לא תהרוס לכם את חווית הצפייה אבל כעיקרון אנשים שצפו בסדרה יבינו קצת יותר את הדברים. קריאה מהנה!





בין כל הדברים המוזרים והמסוכנים שנמצאים באיקבוקורו (Ikebukuro), יש מיסתורין אחד שבולט מעל כולם: האגדה האורבאנית על הרוכב השחור. הידוע בתור המפלצת חסרת הראש שרוכב על האופנוע השחור שלו ברחבי העיר. ריוגאמינה מיקאדו (Ryugamine Mikado) תלמיד תיכון עובר לטוקיו ומתגורר באיקבוקורו, מתלהב וחווה את כל הדברים המוזרים שחווים כל העיר שנקלע אליה. עם חבר הילדות שלו, מאסאומי קידה (Masaomi Kida) שעוזר לו להתעקלם בעיר שבה הוא כבר גר שנים וחברתם לכיתה אשר מוצאת חן בענייו של מיקאדו, סונוהארה אנרי (Sonohara Anri), יחד שלושתם מבלים ועוברים חוויות בלתי נשכחות בעיר המוזרה ביותר ביפן.


מימין לשמאל: מאסאומי קידה, סונוהארה אנרי וריוגאמינה מיקאדו
האווג'ימה שיזו ואוריהרה איזאיה
דורהרהרה!! מבוססת על לייט נובל בעל אותו השם, הלייט נובל נכתב על ידי ריוהגו נאריטה (Ryohgo Narita). נאריטה זוכה כאן לאדפטציה מאוד מוצלחת מאותו הסטודיו והבמאי שעשו אדפטציה לסדרה נוספת שלו, באקאנו! (!Baccano). באקאנו החל לצאת כשנה לפני והוא כותב אותה עד היום במקביל לדורהרהרה שגם בסדרת הנובלים שלה כבר עברה לעונה חדשה השנה, והאנימה יצא כ-3 שנים לפני דורהרהרה. את הלייט נובלים מאייר המנגקה יאסודה סוזוהיטו (Yasuda Suzuhito), שבעבר היה מאייר אך ורק עיצובי דמויות ומעט דפים לליט נובלים אבל בהמשך הפך למנגקה מוצלח עם הסדרה הנוכחית שלו, יוזאקורה קוורטאט (Yozakura Quartet) שכבר זכתה ל-2 עונות של אנימה ו-2 סדרות OVA. נוסף על כך, יאסודה שימש בתור מעצב הדמויות הראשית לאנימה של דורהרה ודאג שהם יותר יתאיימו את סגנון הציור באנימה לסגנון הציור הנוכחי שלו שהשתנה פלאים לאחר 3 הכרכים של דורהרהרה ולא לסגנון הציור המיושן והמוזר שלו.

הפוסטר הרשמי של הסדרה 
דורהרהרה!! יצא בחורף 2010 ושודר למשך חצי שנה, עד סוף מאי 2010. בהמשך יצאו עוד 2 ספיישלים שנכללו בבלוריי/DVD של הסדרה ביפן, פרק 12.5 ופרק 25. הסדרה הופקה על ידי סטודיו Brains Base שידוע בתקופותיו כסדטודיו שיכול לעשות אדפטציות וסדרות מקוריות טובות למשך תקופה ואז פשוט להרוס הכל ולהוציא סדרות נוראיות שאיכשהו גם מצליחות להכניס להם הכנסות, אבל כמובן לא בכמויות שסדרות אחרות נותנות לה. את רוב ההצלחות הגדולות של הסטודיו אפשר לראות בעזרתו של אאומורי טאקאהירו (Oomori Takahiro) שביים את רוב הסדרות המצליחות של הסטודיו, בינהם, ספר החברים של נאטסומה, ונסיכת המדוזות. אאומורי כאמור ביים גם את שתי הסדרות המבוססות על הנובלים של נאריטה, באקאנו ודורהרהרה ועתיד לביים את שאר העונות של דורהרהרה שיצאו במהלך 2015 ו-2016 תחת סטודיו אחר שהקים יחד עם הצוות של דורהרהרה, סטודיו Shuka.

דורהרהרה זכה להצלחה רבה ביפן ומחוץ לה, הסדרה מכרה בממוצע מעל 18,000 עותקים לכל בלוריי/DVD שיצא לה (יצאו כ-9 מהם), כאשר הסכום המינמלי למכירת אנימיה מוצלחת הוא 2990 עותקים בממוצע. עד לפני כמה חודשים דורהרהרה נחשבה לסדרה ה-50 הכי נמכרת במאה ה-21, אך בתקופה האחרונה סדרות חדשות הורידה אותה למקום ה-55, בואו ונקווה שהעונות הבאות של הסדרה תחזיר אותה למקום גבוה ברשימה! הסדרה קיבלה רשיון ברוב יבשות העולם, אמריקה, אירופה, אסיה ואוסטרליה, במספר מדינות כמו בריטניה היא הוחלפה בחברות ההפצה שלה עקב התיישנות הרשיון מה שאיפשר לאנשים כמוני לקנות את הסדרה בסופו של דבר במחיר נורמלי ולא לפשוט רגל.

שינרה וסלטי - הצמד שמורכב ממי שיודע הכל וממי שלא יודע כלום
העלילה בסדרה מחולקת ל-3 ארקים אשר מחוברים אחד לשני ומשלבות סאגה אחת גדולה של כל העונה הראשונה, מפרק לפרק וארק לארק יותר יותר תעלומות ומיסתורין נפתרות אך עם זאת אנחנו מקבלים שאלות והפתעות חדשות לעתיד, מה שמרתק את הצופה יותר ויותר למסך, גם בסיום הסדרה אי אפשר להגיד שהיא נגמרה, לא בגלל שהנובל עוד ממשיך אלא בגלל שנשארו עוד הרבה דברים לא פתורים, עוד דברים שאפשר לפתח, דלתות שעוד לא נסגרו והרבה הפתעות מחכות לנו בהמשך.

הסדרה החלה בכך שמיקאדו מגיע לעיר הגדולה לאחר שגר באזור מרוחק באור הזרקורים של טוקיו והסביבה "המפותחת", חברו מהילדות, קידה מכיר לו את העיר ובמיוחד את התופעות והאנשים המוזרים שנכללים בה, בניהם המרתק ביותר בעניי מיקאדו, הרוכב חסר הראש. מיקאדו מוצא את עצמו סקרן ולא מפוחד כמו שיותר מצופה מאנשים רגילים, בין אם זה להכיר רוסי שחור עור שמוכר סושי ונראה כמו רוצח, בלונדיני חם מזג שלובש משקפיים גם כשאין שמש, אבל עדיף שלא תגידו לו את זה אם אתם לא רוצים להקיבר מתחת למכונת שתייה ובן זוגו והאויב הגדול ביותר שלו שאוהב לשחק באנשים והופך את איקבוקורו מעיר פשוטה לעיר מיוחדת מכל יפן, לא רק בגלל האנשים שיש בא, אלא בעיקר בגלל האינטרקציה שיש בניהם ומה שהם עושים, בין אם זה להקים כנופיות צבעים, חבורת אנשים אנונימים שמכירים באינטרנט ומזוהים בתור ארגון שלא ברור מה מטרתו אבל לא נראה שכסף ותהילה היא אחת מהם.


 כאשר יצא לצפות בסדרה לראשונה, שזה היה לפני כמעט 5 שנים, יצא לי לצפות בה כשהיא יצא מדי שבוע, לא הכי התחברתי להתחלה שלה, בעיקר בגלל אורך הטקסט. נכון, זה לא מנגה או נובל שיש הרבה משפטים ואתה מאבד את עצמך לפעמיים, זה אנימה, אבל עם זאת החלטת התסריטאי לאפשר לדמויות לדבר המון והרבה יותר מהממוצע שנהוג באנימות בדרך כלל לא הקל עליי, במיוחד לא בתור ילד בכיתה ט' שרמת האנגלית והריכוז שלו היא בסיסית ביותר. לכן אם הייתם שואלים אותי לפני מספר שבועות כשעוד לא התחלתי לעשות צפייה מחדש בדורהרהרה בנגן הסוני 3 שלי שמריץ את דיסקי הבלוריי שקניתי, הייתי אומר לכם שההתחלה חופרת וגם אם יש לכם ריכוז גבוה ככל הנראה שלא הכי תהנו מזה, אבל הינה עכשיו אני כאן אחרי הצפייה מחדש רוצה לומר ולהדגיש, ההתחלה מצוינת ובמקום. כמות הטקסט היא אמנם די גדולה, במיוחד בפרק 4 המפורסם שאני זוכר שצפיתי בו במקור כל כך הרבה פעמים כי הייתי נרדם שם בהרבה חלקים והפעם ראיתי אותו כמעט בלי למצמץ כי הוא ריתק אותי. האקספוזיציה החופרת הזאת ככל הנראה לא תמשוך כל אחד, במיוחד לא כאלו שחובבים את הדמויות מדברות יותר מדי ואוהבים יותר "אקשן", אבל אני שהסתגלתי לסגנון הזה ועם השנים אפילו פיתחתי חיבה עזה לסדרות שכמות הדיבור של הדמויות הוא העדפה שלי על פי קרבות או דברים שקטים אחרים. רצוי להיות מרוכז מן הסתם, לא רק בגלל הכמות אלא בגלל הפרטים שנזרקים שם, כיום אחרי הריווץ' אני יכול להעיד שאני מבין יותר דברים שפחות הבנתי או בכלל לא הבנתי בצפייה הראשונה.

Episode Durarara Durarara Screenshots
חלקים שלא אהבתי בעלילה הם בעיקר 2 פרקי הספיישל, שמעבר לקצת צחוקים והנאת צפייה קצרה של 25 דק' הם לא ממש תרמו לנו, יכול להיות שזה בעיקר גם היה המטרה שלהם אבל אני אישית לא נהנתי מהם כמו שנהנתי משאר הסדרה. 24 פרקים אפשר להגיד הם קצת יותר מדי למה שהעלילה כאן הייתה צריכה, לפעמים הרגשתי שהיו דברים שנמרחו יתר על המידה ועדיף שהיו מסתיימים בצורה אחרת וקצת יותר מהירה, מצד שני אני לא בטוח מה אורך המדויק שהייתה צריכה הסדרה הזאת אבל אם לשלב את כל הדברים שלא הכי חיבבתי ודי נמרחו והיה אפשר לשנות או לוותר עליהם בצורה כזאת או אחרת, היה אפשר להוריד משהו כמו 3-4 פרקים מהסדרה, אבל יש מסגרת מסוימת שאנימה יכולה לצאת בה ולא ממש פשוט לחרוג ממנה, במיוחד כשאתה לא בא מסטודיו ששוחה בכסף בגלל אנדלס שונן שרצה אצלו וגורף כמויות רייטינג מטורפת, אז יש בי הבנה על ההתמודדות של הבמאי והתסירטאי לרווח את הכל על 24 פרקים, כי על 12-13 פרקים זה לא היה נראה טוב, בכלל לא.

העלילה בסדרה שילבה מספר לא קטן של טוויסטים ודברים ממש מגניבים שאהבתי, הדבר המפתיע ביותר שפחות יוצא לי לראות בסדרות אחרות שהטוויסטים החשובים והמאוד מרתקים היו קורים במהלך הארק עצמו ולא בסיומו או לקראת סיומו מה שלרוב נהוג לראות באנימות אחרות, היו כאלו גם שהטוויסט היה קורה בשניה האחרונה וככה הסדרה נגמרה אבל כאן זה נתן לכל ארק סיום רך וטוב והטוויסטים שקדמו לו שנראה כאילו הדמויות שכחו גרמו לנו הצופים להתחיל ולחשוב איך יבנה הארק הבא והאם השאלות הרבות שהחלו לצוץ לנו בראש יפתרו בארק הבא או שזה לא הזמן המתאים לזה? הרבה חשיבה של הצופה מאוחרי הקלעים תפס כאן חלק חשוב בסדרה, לדעתי מי שיצא לו לצפות בסדרה באופן שבועי ולחשוב הרבה משבוע לשבוע שיצא פרק ורק אז לעשות סוג של מרתון לסדרה תקופה מסוימת לאחר סיומה יכול להנות יותר ממה שבן אדם אחר שעשה מרתון ולא ממש היה לו זמן לחשוב על הדברים האלו כי הם כבר פחות או יותר היו נפתרים בפרק שהוא ראה ממש שניה אחרי הפרק שהוא סיים עם הטוויסט המעניין.

וולקר ואריקה, האוטאקוים הכי מספיילרים שיש
כמות הדמויות היא גם דבר שלא מקל עליי, גם לא היום, להציג כל כך הרבה דמויות על הפרק הראשון ממש לא היה פשוט בשבילי לא בעבר, ולא היום בסדרות אחרות שיוצא לי להכיר, גם לזכור שמות זה לא הצד החזק שלי (למרות שהשמות פה מוזכרים בכל פעם בפתיח) אז לזכור מי כל אחד ומה התפקיד שלו בדורהרהרה לא הכי פשוט לי, אבל עם התקדמות הסדרה יצא לנו לקבל נקודות מבט מיוחדות מכל אחת ואחת מהם, היה אפשר לשים לב לזה לפי הקריינות בתחילת וסיום הפרק כאשר אותה דמות ספיצפית דיבבה במקום קריין אחד קבוע שיהיה לאורך כל הסדרה. בהתחלה נראה שיש קבוצות של אנשים שמכירים בניהם אבל לא מכירים את המסגרת שמחוצה לה, ועם הזמן ככל שהצופה מגלה יותר פרטים על העלילה ועל דברים שקרו באיקבוקורו לפני שמיקאדו הגיע אליו אתה מצליח להרכיב תמונה שלמה של איך כל דמות מתקשרת אחת לשניה.



הכמות והמגוון של הדמויות של הסדרה הוא הדבר הכי אהוב עליי פה, אני ממש אוהב פה כל דמות ודמות, בין אם זה אלו הדמויות הראשיות ובין אם המשניות שמשחקות בכל כך הרבה שלבים בסדרה שאפשר להגיד שאי פה יותר מדי משניות, כי הרוב מקבלות זמן מסך רב ואפילו פרקים שהם מקבלים יותר מהראשיות, אבל תמיד זה יהיה מקושר בצורה כזאת או אחרת למיקאדו, קידה ואנרי שמגלים יותר ויותר דברים על עצמם, על חבריהם ועל העיר המוזרה שלהם, מה שמאפשר את הפיתוח שלהם במהלך הסדרה להיראות טבעי וטוב. שתי הדמויות האהובות עליי מהסדרה באקאנו שציינתי קודם, הם אייזיק ומיריה שגם הם החליטו לבוא ולבקר פעמיים במהלך הסדרה שהיה ממש כיף לראות אותם, במיוחד בריווץ' כי טרם הכרתי אותם בתקופת השידור הראשוני. הצמד חמד הזה קיבל סוג של עותק, פחות משעשע מצד אחד אבל יותר ענייני מצד שני, במהלך הצפייה הראשונה הם שיעשעו אותי טיפה אבל כמעט ולא הבנתי על מה הם דיברו כי כל משפט שלהם כמעט היה רפרנס ללייט נובל מפורסם, השנים חלפו והינה אני אחרי כל כך הרבה אנימות מבססות על לייט נובלים הצלחתי להבין כמעט כל דבר שהם ולמזלי אני כבר סיימתי את כולם ולכן חסכתי לעצמי ספוילרים, כי הם באמת זרקו לאוויר די הרבה ספוילרים שאני מרחם על אנשים שראו את דורהרהרה במקביל לסדרות אחרות, כמו טורהדורה למשל שהם ספיילרו לצופים.



הויזואליות בסדרה היא די טובה, לא מצוינת אבל ברמה טובה שאפשר להנות ממנה. הרקעים הם מעולים ואם תשימו לב תראו לא מעט פוסטרים של אנימות שונות ששודרו במקביל או קצת לפני דורהרהרה, בניהם סורה נו אוטו, שאני חושב שהפוסטר של זה כיכב הכי הרבה במהלך הסדרה. אחד הדברים הכי מעצבנים אפשר להגיד היה הבית של מיקאדו, אני מניח שהם רצו לציין שזה לא הבית הכי טוב ולא נראה גם הכי טוב אבל הוא צויר בצורה כל כך משעשעת וגרועה שלקח לי כמה פרקים טובים להבין שזה בין ולא בית קברות עם חלונות. עיצוב הדמויות תואם לסגנון הציור שהיה ליאסודה באותה תקופה, הוא המשיך להשתפר ואפשר להגיד שעכשיו הוא די בשיא שלו, מי שקורא יוזאקורה כנראה יבין אותי יותר. באנימה נראה שהם תיאמו איתו וזה היה ממש מגניב וטוב לראות את הדמויות מועצבות בצורה ממש מגניבה וטובה, מת על זה, ולמי שכבר יצא לראות את הטרילר של העונה השניה של דורהרהרה כנראה כבר הצליח להבין שהם גם שם כבר הצליחו לתאם עם הסגנון ציור הנוכחי והחדש שלו כיום. לסיום אציין שהדבר החביב עליי שהחליט לעשות הבמאי זה לא לתת צבע לכל הניצבים ברקע כל עוד הם לא לוקחים חלק בסיפור, כאשר הם כן, הם נצבעו.

Spice & Wolf כבר על הפרק הראשון
האנימציה בסדרה היא טובה, ברוב הקטעים עם שיזו-צ'אן היה אפשר להבחין בסאקוגות הטובות ביותר, במיוחד כשהוא דברים או אנשים לאוויר או בכלל כל אלימות משעשעת או רצינית שהיה בסדרה הזאת זכה לסאקוגה ממש טובה. דברים שהציקו לי היו בערך קטעים שהיו בפרק 6 ובעוד כמה פרקים שאני לא זוכר איזה מהם בדיוק, כאשר דמות הייתה רחוק "מהמצלמה" היו חוסכים משאבים ומוחקים להם את הפרצוף, בהרבה מקרים סתם שמו נקודות לא סימטריות לעניים שלהם וזה היה ממש מעצבן, בפרק 6 היה השיא שגם כאשר הם היו קרובים ל"מצלמה" הם החליטו להשאיר את העניים העקומות ולא לטרוח להשקיע, חלק רב תוקן בגירסאת הבלוריי בהשוואה לאנימה עצמה, אבל עדיין נשארו שאריות שחבל שלא תיקנו. סה"כ האנימציה לשאר הסדרה הייתה בסדר גמור, לא היו לנו אנשים עקומים (אלא אם שיזו עיקם אותם) ולא יותר מדי פאקים שהפריעו לצפייה.


הסאונד בסדרה הוא אחד הדברים הכי מסובכים שהיה לי להחליט מה להגיד על זה, מצד אחד 2 שירי הפתיחה והסיומת הראשונה הם שירים ממש טובים וממכרים שאי אפשר להגיד שהם לא טובים, במיוחד לא עם הקליפים שלהם שממש תרמו לעניין של הצופה. מצד שני הסיומת השניה והפסקול שהיה במהלך כל הסדרה היו בעלי נקודות חלשות שגורמות לי לתת ציון נמוך לסאונד הכללי של הסדרה. הפסקול היה בסדר, לא יותר מדי טראקים מה שאפשר לצופה להנות ממשהו שחזר על עצמו בצורה ולא חופרת או בלתי נסבלת, אבל כאחד שאוהב גם להאזין לפסקול מעבר לסדרה אני יכול להעיד שכלל לא נהנתי ממנו, לשבת סתם ולהאזין לו לא חביב עליי כלל ולפעמים אני תוהה איך אני מסתדר ואומר שזה בסדר ואולי אפילו מצוין במהלך הסדרה אבל ללא הסדרה הפסקול הזה כלל לא מעניין.

שיר הפתיחה השני להאזנה.



דורהרהרה הייתה אחת הסדרות הראשונות שיצא לי לעקוב אחריו באופן שבועי, עד אז הייתי נוהג לראות הכל אחרי שהוא יסתיים ובמקרים של אנדלס שונן תמיד העדפתי מנגה על פני אנימה, אני עדיין מעדיף למרות שעם הימים השלמתי את בליץ', וואן פיס ונארוטו לאט לאט. עונת חורף 2010 בכללי היא אצלי משהו מיוחד כי מעבר לדורהרהרה יצא לי לצפות בעוד דברים אבל שום דבר לא ריתק, סיקרן או עניין אותי בצורה כזאת שדורהרהרה עניין אותי וזה נכון גם להיום, אחרי מעל 730 סדרות, סרטים, ספיישלים וכל מה שעולה בדעתם של היפנים שיצא לי כבר לראות, משהו כמו דורהרהרה לא ראיתי ואם כן, אז הכי קרוב היה גם קשור אליו בצורה שונה, באקאנו, אבל זה עדיין לא כמו דורהרהרה שאהבתי יותר. בעבר נהגתי לתת לדורהרהרה את הציון 9 בעיקר בגלל ההתחלה שכלל לא התחברתי אליה אבל אני שמח שבזמנו החליט להמשיך ולראות, לא שהיה לי יותר מדי ברירות בקושי הייתי רואה אנימות במקביל ונהגתי לראות אנימה אחת בתקופת זמן קצרה. כיום אני יכול להעיד שאין לי שום בעיה לעגל את הציון ל-10 כי מגיע לזה, נכון עדיין יש דברים שפה ושם מציקים לי ואולי אפילו לאנשים אחרים, דברים שהיה אפשר לשפר ולשנות אבל מבחינת הנאה, 10/10 וזה כל מה שאני צריך לדעתי בסדרת אנימה, לרתק אותי, לסקרן אותי, לגרום לי במהלך מרתון ללחוץ NEXT בשלט של הסוני ולא לכבות ולהגיד "טוב אני אמשיך אחר כך, זה במילא לא בורח" למרות שאין לי באמת מה לעשות במקביל, זה אומר שזה מספיק טוב כדי לקבל ציון כזה. הדמויות, העלילה, הטוויסטים, וצורת הכתיבה שאפשר לשנות אותה לצורת הבימוי והתצוגה שנתן לנו הבמאי (אני אדגיש שיש שוני לא קטן בין איך שהוצג הנובל בהרבה חלקים בו לבין איך שהאנימה הציגה את זה) שלדעתי נתן מחזה מרהיב לצופים שלו ואני מודה לו ולחבריו מקרב לב שבעוד כחודש נזכה לראות מהם עונה חדשה ומקווה שתהיה מצוינת לא פחות מהראשונה שתחגוג עם הקרנת הפרק הראשון, 5 שנים לשידורה.


לייט נובל
כמו שאמרתי דורהרהרה!! מבוססת על נובל עם אותו השם מאת ריוגו נאריטה, נכון להיום הנובל של דורהרהרה ללא רשיון באנגלית לכן הדרך היחידה לקרוא אותה היא תרגום מעריצים באינטרנט. האנימה כיסתה את כרכים 1 עד 3 לחלוטיין לכן אין ממש צורך בלקרוא אותם שוב כי האנימה העבירה אותם בצורה טובה, אמנם שונה במספר אירועים שקיבלו סדר מחדש אבל סך הכל לא היה דילוג מסוים במשהו חשוב, בנוסף כרך 2 ו-3 לא תורגמו עד הסוף מעולם. לכן אם אתם מעוניינים להמשיך לקרוא רצוי החל מכרך 4. כרכים 4 עד 10 ו-13 תורגמו עד הסוף וזמינים בקישורים חיצוניים באתר באקה טסוקי. כרך 11 זמין מטמבלר של משתמש חובב הסדרה, הכרך לא מתורגם עד הסוף. כרך 12 לא תורגם נכון להיום. מה שאומר שתוכלו לקרוא עד אמצע 11 בערך בראש שקט ואז תאלצו לחכות, הסדרה הסתיימה עם 13 כרכים ולאחרונה יצא לה עונה חדשה בשם Durarara!! SH שיצא לה כבר כרך אחד אבל לא תורגם עדיין.



מנגה
בדיוק כמו שהאנימה היא אדפטציה של הנובל, יש גם מנגה שהיא אדפטציה כזאת. כמו שהבמאי של האנימה קורא את הנובל ורוצה להעביר אותו בדרך שלו כאנימה ככה המנגקה רוצה להעביר בדרך שלו כמנגה. אני אישית לא קראתי את המנגה ככה שאני לא ממש יכול להגיד לכם איך היא, אבל אני יכול להגיד שנכון להיום, יצאו כבר 9 כרכים והמנגה עדיין לא הגיע לקטע שבו נגמר האנימה, כלומר טרם סיימה את 3 הארקים הראשונים של הסדרה. המנגה בעלת רשיון בארה"ב על ידי חברת Yen Press אשר שיחרר נכון להיום את כל 9 הכרכים, ניתן לרכוש את הכרכים מהאתר BookDepository שמציע מחירים טובים ומשלוח חינם לישראל. בנוסף יש אופציה לקנות גם בישראל בחנות CNV, אך רצוי קודם להתקשר או לשלוח מייל לבדוק אם יש להם במלאי את הסדרה, במידה ולא תשאלו אם הם יוכלו להזמין לכם, הם מאוד נחמדים בקטע הזה, יש אפשרות גם לקחת מהם ברגע שהמשלוח יגיע או להוסיף עוד כמה שקלים כדי שזה יגיע אליכם עד לבית.


אנימה
Durarara!! - Limited Edition Box Set: Image 11
הבלוריי שאני רכשתי, ממליץ בחום!
מן הסתם שאנימה יש, לא הייתי מבקר אם לא הייתה אחת כזאת, נכון? אבל אנימה כמו כל אנימה דורשת המון כסף ומאמץ ועל מנת לאפשר לנו הצופים לזכות ולראות סדרות חדשות אז אנחנו קונים, אמנם אנחנו לא יפנים והרכישה שלנו לא כזאת תשפיע במיוחד לא עכשיו, כמעט 5 שנים מאז שהסדרה החלה אבל הקניה שלנו תתרום לתעשית האנימה מחוץ ליפן ואם אהבתם את הסדרה כל כך אז למה לא לקנות? כמובן שאם יש את היכולת והאפשרות, אם אין, אז אין דבר. אני אתחיל מההצעה הטובה יותר זה לקנות מבריטניה, אם אתם בעלי סוני פלייסטיישן 3/4 או נגן בלוריי אירופאי תוכלו להריץ אותו אצלכם, כנ"ל נגן בלוריי כללי של כל העולם שיכול להריץ הכל.



בבריטניה הסדרה יצא ב-2 פורמטים, מהדורה מוגבלת לבלוריי וDVD. המהדורה המוגבלת של הסדרה יצא עם 3000 עותקים בלבד, אך נכון להיום, כחצי שנה מאז היציאה עדיין יש אותה במלאי בכמה אתרים, לרוב במחירים מטורפים לכן אני מביא לכם את המחיר הכי זול עם משלוח חינם לישראל נכון להיום, בסביבות 240-245 שקל לבלוריי באתר The Hut. האריזה כוללת את כל 24 הפרקים של הסדרה מפוזרים ב-4 דיסקים עם אריזה מגניבה ונפרדת לדיסקים, 4 כרטיסים עם ציורים מהאנימה. אריזה הDVD לא שונה מהבלוריי מעבר לכמובן לסוג הדיסקים והאיכות שאתה מקבל מהם, האירזות בנוסף שונות ויש ציורים אחרים באריזה וכריטיסים שאתה מקבל, גם עיצוב הדיסקים שונה. נכון להיום גם פה המחיר הכי זול באתר The Hut שמציע בסביבות 195-200 שקל את כל האריזה.

Durarara!! - The Complete Set: Image 11
מהדורת ה-DVD מומלץ למי שלא יכול להריץ בלוריי, עובד בכל מחשב!
בארה"ב החברה המחזיקה בזכויות של דורהרהרה ומפיצה אותה היא חברה עקשנית שמביא לא רק מחירים גבוהים כאילו אנחנו גרים ביפן וכל הכסף הולך להפקה הראשית ביפן, אלא גם לא ממש מאפשרים לאזרחים מחוץ לארה"ב לרכוש אותם, לכן בפחות מ-700 שקל לא ממש תמצאו ואני מאמין שאף אחד לא ממש ירצה לקנות במחיר הזה, לכן לכו על הגירסא הבריטית.


פה הביקורת נגמרת, מקווה שנהנתם, אשמח מאוד לקרוא בתגובות שלכם דעות והצעות לשיפור להמשך, זה מאוד חשוב לי. בנוסף על כל שאלה כללית על הסדרה או על הרכישה אתם תמיד מוזמנים לשאול ואשמח לעזור. צער לי שלקח הרבה זמן לכתוב את הביקורת, התחלתי לכתוב על משוה אחר בהתחלה ובסוף החלטתי להשלים את הצפייה בבלוריי של דורהרהרה שנמצא אצלי כבר חצי שנה ולא ממש יכולתי לצפות בו בגלל הצבא ואז יצא שביקרתי אותה על הדרך. עכשיו שהיצאות שלי מסודרות פחות או יותר אוכל לכתוב בקצב של לפחות פוסט אחד בשבועיים, כרגע עדיין לא אוכל להבטיח יותר אבל אשתדל כמיטב יכולתי, תודה שקראתם!

תגובה 1:

  1. אחלה ביקורת.
    דורארארא הייתה סדרה מאוד מהנה... היא אחת מהאנימות הראשונות שראיתי (וראיתי גם בתרגום בעברית נראה לי, כך שלא הייתה לי בעיה לעקוב).
    אני זוכר שבהתחלה לא הבנתי על מה ההייפ אבל לקראת הסוף פשוט התאהבתי בזה.

    השבמחק