יום שבת, 17 בספטמבר 2016

101 פסקולים שאני אוהב - חלק א'

בתוך יומיים 2 פוסטים?! אכן כן. אז משהו קטן ולא גדול אנסה להשתדל לזכור שזה קיים כדי לחזור לכתוב על זה כמה וכמה פעמים. בינתיים תיהנו מפינה קטנה שבו אני ארכז מספר פסקולים שאני מאוד אוהב, אשתדל להגביל את עצמי ולא לחזור על אותו מלחין או סדרה בפוסט אחד. בנוסף אני אשלב מעט דברים שקצת יסטו (אדחוף כמה חבר'ה לא יפנים) אבל אשתדל שזה לא יהיה הדבר הראשי כאן. מקווה שתיהנו מהפסקולים כמו שאני נהנה מהם.




אינני מבין כלל במוזיקה, אני רק אוהב מאוד להאזין לפסקול של אנימות, משחקי וידאו, סרטים וסדרות טלוויזיה בעיקר כשמקורם ביפן. ככה שאל תצפו לאנליזות מטורפות לטראקים, רק קצת דעה אישית ורקע לאותם טראקים. מקווה שתהנו.

הפסקול הראשון מגיע מהמשחק אולי הכי טוב שיש, לפי דעתי לפחות. Jump Ultimate Stars משחק הקרוסאובר של מגזין שונן ג'אמפ האהוב עליי שיחגוג בחודש נובמבר הקרוב כעשור מאז יציאתו. מעולם לא יצא במערב אבל הקהל המערבי לא היה צריך תרגום ונהנה ממנו גם ביפנית, אני באופן אישי משחק אותו מההתחלה ועד הסוף לפחות פעם בשנה, לפני מספר חודשים יצא לי להשיג עותק יד שנייה של המשחק וזה עשה אותי אדם מאוד מאושר. הפסקול שאני אצרף הוא הפסקול של הזירה של הסדרה Naruto, אמנם אינני חובב גדול של המנגה כלל אבל הפסקול במשחק בכלל מדהים ואחד הטראקים היותר טובים שלו זכה להיות דווקא של נארוטו. נכון להיום עדיין לא ידוע לי מי הלחין את הפסקול למשחק אבל אשמח לדעת ביום מן הימים. האזנה נעימה.


הפסקול השני גם הוא מגיע ממשחק, אחד שדווקא לא שיחקתי אבל כל יום אני מזיל ריר ומחכה לרגע שבו אוכל לשחק בו, Bloodborne. סטודיו FromSoftware המוכרים האנשים שמתעללים בשחקנים שלהם יצרו משחקים מסדרת Souls החל מ-Demon's Souls ועד ל-Dark Souls III שיצא לאחרונה. בלאדבורן אינו מוגדר כחלק מסדרת סולס אבל ניתן למצוא בו הרבה אלמנטים דומים בין המשחקים. הפסקול משלב עבודה מצוינת בין מלחינים אמריקאים ויפנים ובחרתי להציג לכם דווקא פסקול שהוכן על ידי מלחין אמריקאי, Rayn Amon, שהלחין בעבר לסרט Elysium וגם למשחק Assassin's Creed Unity. פסקול מלא אימה, מניסיון לא מומלץ לשמוע בנסיעות זה די עושה סיוטים. האזנה נעימה.



שינו קל בתכניות, הפסקול השלישי יהיה של סדרת דרמה יפנית, Jin שמה. מבוססת על מנגה בעלת אותו שם מאת Murakami Motoka. אף על פי שלא זכה לעיבוד של אנימה מעולם, ג'ין הפכה לסדרת מנגה מאוד פופולרית גם בלי זה וסדרת הלייב אקשן שזכתה לשבחים ופרסים רבים ואף רצה במשך 2 עונות עם רייטינג ממוצע של 19% (כמעט 6 מליון צופים!) הפסקול שהולחן על ידי Takami Yuu שפחות מוכרת בתחום האנימה אבל הספיקה לעשות אלבום אחד מאוד נחמד לסדרה Rainbow, מצליחה לגרום בכל סצנה שצריך לבכות, לבכות, לא משנה מה המין שלכם וכמה אתם לא רגישים לדברים כאלו, היא בהחלט הצליחה בכל נקודה. עם עלילה מדהימה שכזאת כל מה שנשאר לי הוא רק להמליץ לכם אבל מניסיון של 5 השנים האחרונות, אני מניח שלא תלכו לראות את זה לעולם לכן תמיד אפשר ללכת לקרוא את המנגה. האזנה נעימה.


בחזרה למשחק הוידאו, הפסקול הרביעי מגיע מאחד ממשחקי ה-3DS הראשונים והאהובים ביותר עליי, Fire Emblem Awakening. משחק תפקידים טקטי שבכל אוטאקו גדול יכול למצוא כאן הרבה waifus וכל אוטאקו-ית תוכל למצוא כאן את ה-hasbundo שלה. ואם את פוג'ושי אז תקנה את המשחק הבא בסדרה, Fire Emblem Fates שיאפשר לך נישואים בין גברים גם! אבל לא לזה הבאתי אתכם לכאן, אלא לפסקול של המשחק המדהים הזה. כרטיס הקול בפלטפורמת המשחק לא בשמיים ואת זה כולם יודעים, אפשר לתקן הרבה דברים אם משחקים עם אזניות ואף פיצ'רים פנימיים בתוך המשחק אבל הדרך הכי טובה זה לשמוע את הפסקול בדיסק שיוצא ואת האמת מרגישים שקצת זה התפספס במשחק, יכול להיות שזה רק אני אבל שנתיים לאחר שסיימתי אותו אני יכול להאזין לפסקול ללא הפסקה ובמשחק אני מעדיף כבר להשתיק אותו. כלל הפסקול הענק במשחק הולחן על ידי 3 יפנים, אבל הטראק הספציפי שאני הבאתי הולחן על ידי Hiroki Morishita שהלחין ללא מעט משחקים לנינטנדו. האזנה נעימה.


גם את הפסקול האחרון אסגור ממשחק, פעם הבאה אנימה, מבטיח. הפסקול החמישי הוא מהמשחק הראשון (נכון להיום) של זלדה שיצא לי לשחק, The Legend of Zelda A Link Between Worlds. הפסקול המלא של המשחק ראה אור רק שנים לאחר יציאתו וגם אז הוא חולק במתנה תמורת נקודות מסוימת שאתה יכול לאסוף מקניית משחקים, ככה שעד היום רוב הפסקולים מוקלטים עם שילוב של סאונדאפקסט מעצבנים מהמשחק ברקע. הפסקול שבחרתי הוא דווקא מסוף המשחק, כשהגעתי לשם, פשוט ישבתי על הכיסא ומעבר לכך שאמרתי לעצמי בראש "ואו, איזה משחק מדהים" אמרתי בכעס "ואו איזה פסקול מדהים, איך לא שמתי לב אליו עד עכשיו" ומאז בערך אני מכור כמעט לכל הפסקולים מסדרת משחקי זלדה, אף על פי שאני מאוד מקשה על עצמי ומשתדל לא להאזין לפסקול מאנימות או משחקים שלא יצא לי לראות או לשחק החלטתי הפעם לוותר לעצמי ולאפשר eargasm. הטראק שהבאתי הולחן על ידי Ryo Nagamatsu, מלחין לא כל כך מוכר ששולב במספר משחקי מריו בודדים ולא יותר מזה. האזנה נעימה.

2 תגובות:

  1. וואי וואי, כל כך הרבה סאונדטרקים, ואפילו לא אנימו אחת!
    אבל הם עדיין היו טובים, אז היי, זה לא שיש לי על מה להתלונן~

    השבמחק
    תשובות
    1. רוב הסטאונדטראקים האהובים עליי הם ממשחקים.
      מצפה לךראות איזשהו סאונדטראק מיוגיאו המקורי, כי הסטאונדטראק של זה אדיר.

      מחק