יום שבת, 15 באפריל 2017

[דעה ראשונית] 2 Boku no Hero Academia פרקים 1-3




בין סדרות המנגה האהובות עליי מהליין הנוכחי של Weekly Shonen Jump חוזרת לעונה שניה, כשנה לאחר הראשונה. העונה הראשונה שודרה ברצועת שידור האנימה הפופלרית של ערוץ MBS/TBS היפני, רצועה שהייתה מבוקשת מאוד בקרב הפקות רבות עד כדי כך שפעם אחת נאלצה לפצל עונות ל-8 ו-4 פרקים. הוויכוחים על רצועת השידור הזו של יום ראשון בערב שאיפשרה גם רייטינג וגם מכירות טובות כמעט לכל אנימה שרצה בה הגיעה לסיומה. ערוץ MBS/TBS החליטו לסגור את רצועת השידור ולהעביר אותה ליום שבת בבוקר. האנשים הבכירים בהפקת הירו אקאדמיה ככל הנראה לא אהבו החלטה זו ונאצלו לשבץ את העונה השניה בערוץ ושעה שונים לחלוטין. ככל הנראה איפשר גם לעונה השניה לרוץ למשך 25 פרקים, פי 2 מהעונה הראשונה. על החסרונות בבחירת הרצועה אולי פחות נראה, אבל יתרון אחד כבר זכו בהפקה, רייטינג גבוה מהעונה הראשונה, כ-3.5% ממחוז קאנטו צפו בפרקים הראשונים שיצאו, כמליון וחצי צופים!

כחובב גדול של יוצר המנגה המקורית, Horikoshi Kohei, החזקתי אצבעות במשך שנים שאחת הסדרות שלו תהיה פופלרית יום אחד ותזכה לאנימה מדהימה. העונה הראשונה לא ענתה למילה מדהימה לצערי, אך היא אכן הייתה טובה. הקצב הנורא איטי ודברים קטנים נוספים שלא חיבבתי בעונה הראשונה גרמו לי להתאכזב ממנה מעט, אבל אורך העונה השנייה אמור לפתור את רוב הבעיות שמצאתי לנכון לציין מהעונה הראשונה.



הירו אקאדמיה 2 החל את שידוריו מוקדם מהאחרים, עוד בחודש מרץ. פרק 0 של הסדרה היה פרק ריקאפ שסיכם את כל העונה הראשונה ב-20 דקות, דבר שהיה הכרחי עקב המעבר לערוץ חדש למען קהל החדש או קהל שלא זכה לראות את שידורי העונה הראשונה. אז אחרי פרק ריקאפ שכזה, מה נצפה מהפרק הראשון? דבר שמלא בתוכן חדש, נכון? אז פה דווקא בחרו לאכזב אותי פעם נוספת. הפרק הראשון היה מלא בתוכן ששוב חוזר על עצמו, כאילו שלא היה פרק ריקאפ בכלל. מיותר לחלוטיין היה החצי הראשון של הפרק והחצי השני הרגיש שאנחנו ממשיכים לצעוד במקום. יצאתי בהרגשה מאוד לא מרוצה מהפרק הראשון, בהשוואה לשאר סדרות העונה שראיתי, החדשות ואלו שחזרו לעונה נוספת, להירו אקדמיה היה את הפרק הראשון הגרוע בניהם. עצוב לי להגיד את זה על משהו שיכל להיות לגמרי להפך.

לטובתי, אני לא אדם שזורק אנימה אחרי פרק אחד, במיוחד לא עונה שנייה ובטח שלא אנימה שאני מכיר טוב את המקור שלה. לכן המשכתי לפרק השני והשלישי של העונה שתודה לאל, היו מצוינים והסדרה חזרה למסלול שלדעתי הקהל צריך לראות אותה. סטודיו Bones בהחלט הציגו בפרקים האלו גם יכולות מדהימות, הקטע של יוקאטה נאקמורה מפרק 2 הייתה דקה מדהימה לעיניים שלי. בזבזנו פרק אחד אבל הדרך עוד ארוכה לפרק 25 ואני מקווה שנכסה מספר ארקים טובים במהלך העונה. המוזיקה ממשיכה להיות מצוינת מהעונה השניה, הפסקול מצוין ומחכה בקוצר רוח לאלבום המלא. שיר הפתיחה והסיום גם מצוינים, אך הם לא דברים שאני מכליל בדעה על אנימה בדרך כלל, רק משתדל לציין אם אהבתי להאזין להם או לא. שמח מאוד על הבחירה של המדבבים לדמויות החדשות ומצפה בקוצר רוח לפרקים הבאים!


מה דעתכם על העונה השנייה של הירו אקאדמיה?



לא דבר שתיכננתי מראש לכתוב, פשוט החלטתי להוציא קצת את התסכול שהיה לי מהפרק הראשון. אני עשוי לעשות זאת לעוד מספר סדרות אחרי שאראה מהם 3 פרקים, תגידו לי מה אתם חושבים על זה.

תגובה 1:

  1. מאחר ועבר די הרבה זמן מסוף העונה הראשונה, ואני לא נגעתי בריקאפ, לא הייתה לי בעייה עם הפרק הראשון, ולהיפך, הוא רק בנה את ההייפ שלי. העובדה שאני בכלל צופה בבוקוהירו כשאיני חובבת גדולה של שונן היא לא מובנת מאליו, וזה כי הסדרה היא מאוד לבבית ומשקיעה קודם כל בדמויות, מה שאי אפשר לומר על חלק מהקלאסיקות של שונן ג'אמפ. הקסם של הוריקושי זולג לבוקוהירו ומחמם את לב הצופים. על כן, כשהפרק הראשון הביא פרספקטיבה חדשה לאירועי סוף העונה הראשונה, שמחתי לקבל אותה. גם אי אפשר היה שלא להתרגש מהסצנה בין All Might לדקו בסוף הפרק!
    מרתנתי את כל 4 הפרקים היום, אז אולי לא התאכזבתי גם כי ידעתי שיש המשך. בכל מקרה, בינתיים אני נהנית מהעונה הזו אפילו יותר מהקודמת. בראשונה היו להם בעיות פרודאקשן ופרקים לקראת הסוף שפשוט התפרקו. כאן השקיעו יותר זמן, ונראה שהאנימציה של כל הקור הראשון הייתה מוכנה עוד לפני תחילת הסדרה! על כן לא פלא שהסדרה נראית משמעותית טוב יותר אפילו ללא קשר לסאקוגה המדימה, ובהחלט יש לנו למה לצפות במישור הויזואלי גם בהמשך. (:

    השבמחק